۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۹۵۱۱۸

واکنش رییس المصطفی به هجمه ها | المصطفی نهادی برخاسته از متن انقلاب و حوزه

واکنش رییس المصطفی به هجمه ها | المصطفی نهادی برخاسته از متن انقلاب و حوزه
حجت الاسلام والمسلمین عباسی به هجمه های صورت گرفته علیه جامعه المصطفی واکنش نشان داد و این مرکز را نهادی برخاسته از متن انقلاب و حوزه خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه در نشست رونمایی از آثار پژوهشگاه بین المللی المصطفی که امروز در سالن جلسات مجتمع امین برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهلمین سال پیروزی آن اظهار داشت: حقیقتا این انقلاب نقطه عطفی در تاریخ ما محسوب شده و این تاریخ را به پس از انقلاب و پیش از آن تقسیم می‌کند.

انقلاب اسلامی نقطه عطفی در جهان اسلام

رییس جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: انقلاب اسلامی حتی در جهان اسلام نقطه عطف مهمی محسوب شده و نقش تعیین کننده و دستاوردهای ارزشمندی داشته است.

وی با بیان این که شجره طیبه نظام اسلامی روز به روز مستحکم‌تر شده و در برابر تمام تندبادهای استکباری دنیا ایستاده و سرخم نکرده است، گفت: از همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان استکباری، آرزوهای خود را در نابودی این شجره طیبه پنهان نکرده و از نابودی آن سخن گفته و دائما این وعده‌ها را تمدید کرده‌اند، در حالی که امروز چهل سال از تهدیدات آنها گذشته و نظام اسلامی قوی‌تر از قبل در مسیر رسیدن به اهداف خود در حال حرکت است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به سخنان مسؤولان آمریکایی درباره نابودی انقلاب اسلامی در ماه‌های آینده  اظهار داشت: امسال انقلاب و نظام اسلامی با قدرت بیش از سال‌های گذشته، چهلمین سال پیروزی خود را جشن می گیرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی برای کسانی که قرن‌ها احساس حاکمیت مطلقه بر سرنوشت کشورها داشته‌اند، قابل تحمل نیست.

رییس جامعه المصطفی العالمیه مطرح کرد: یکی از کلید واژه‌های مهم تمدن غرب، ضرورت کنار گذاشتن دین از عرصه اجتماعی جهان بشری است، به این معنی که دین حق اظهار نظر در رابطه با امور اجتماعی جهان ندارد و برای توجیه این ادعا به دوره‌های ناموفقی که دین در آن حاکمیت داشته است، استناد می‌کنند، در صورتی که تعمیم این ناکامی به سایر زمان‌ها، ادیان و اسلام عزیزی که تمدن موفق و آشکاری را ارائه کرده، درست نیست.

تلاش دشمنان برای اثبات ناکارآمدی حکومت دینی

وی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی برای اثبات ناکارآمدی حکومت دینی ، از عدم توفیق حکومت‌های دینی در گذشته سخن می‌گویند، بنابراین اگر انقلاب اسلامی توانایی دین در اداره درست جامعه جهانی را عرضه و تبیین کند، استناد و توجیه آنها زیر سؤال می‌رود، به همین خاطر تمام تلاش خود را برای سرنگون کردن انقلاب اسلامی به کار بسته‌اند و تا امروز بدون لحظه‌ای درنگ در جهت نابودی انقلاب اسلامی سعی و تلاش کرده‌اند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه اضافه کرد: کشورهای ظالم جهان، همه قدرت نظامی و اقتصادی خود را پشت سر دیکتاتورهای ظالمی مانند صدام که توسط خود آنها سرنگون شد، قرار دادند تا نظام دینی ایران را سرنگون کنند.

وی با اشاره به این که 17 هزار نفر آمار شهدای انقلاب اسلامی در حمله‌های تروریستی است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی بیشترین قربانی را در میان تمام کشور‌های جهان در حملات تروریستی داده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این‌که از چهل سال گذشته تا امروز تحریم‌ها و فشارهای ناشی از آن ادامه داشته و صرفا شکل تحریم‌ها تغییر کرده است، گفت: پیشرفت‌های ایران با وجود حجم بالای فشارهای اقتصادی امری بسیار ارزشمند به شمار می‌رود که دشمنان نظام اسلامی هم به آن معترف هستند.

وی با بیان این که آخرین فتنه‌ای که در جهان توسط کشورهای استکباری و آمریکا برپا شد، فتنه داعش بود، گفت: این فتنه به عنوان غده سرطانی برای حفاظت از رژیم صهیونیستی ایجاد شد که جنگی داخلی را به امید ده‌ها سال فتنه در منطقه به وجود آورد، اما همین فتنه نیز با قدرت نظام اسلامی درهم شکسته شد.

دستاوردهای نظام اسلامی در ابعاد سلبی و ایجابی

رییس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به این که انقلاب اسلامی فقط در بعد سلبی و خنثی سازی فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن حرکت نکرده است، بیان کرد: جمهوری اسلامی دستاوردهای بسیاری داشته است و دشمنان آن در تلاش هستند تا به گوش جامعه و جهان نرسد.

وی در ادامه به آمارهای بین المللی اشاره کرد و اظهار داشت: نشان دادن آمار دستاوردهای ایران به جوانان کشور، امری ضروری است که باید به مبادی، دستاوردها و پیامدهای ایجاد شده آن در دنیا پرداخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در ارتباط با هجمه‌های اخیر علیه جامعه المصطفی بیان کرد: به دلایلی در برخی از رسانه‌ها تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفت، چراکه المصطفی نهاد علمی آموزشی و پژوهشی برخاسته از متن انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: چندسال گذشته دانشگاه آکسفورد همایشی را با عنوان دانشگاه‌های اثرگذار اسلامی در جهان برگزار کرد که دانشگاه الازهر مصر با هزار سال قدمت، دانشگاه المدینه به عنوان نماد تفکر افراطی که منشأ بسیاری از اعمال افراطی منطقه است و دانشگاه المصطفی را به عنوان دانشگاه‌های اثرگذار اسلامی جهان معرفی کردند.

انقلاب اسلامی دستاوردهای ارزشمندی به جهان بشریت ارائه کرده است

رییس جامعه المصطفی العالمیه مطرح کرد: در برابر همه مشکلات موجود، انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری را به جهان بشریت ارائه کرده است که امروز توسط خود نهادهای بین‌المللی بیان می‌شود.

وی با تأکید بر این که آن چه به عنوان دستاورد‌های جمهوری اسلامی مطرح می شود، فراتر از جغرافیا محسوب شده و دستاوردهای انقلاب و نظامی اسلامی بوده است، گفت: قبل از انقلاب اسلامی ایران به لحاظ علمی اساسا در حدی نبوده است که در سنجه‌های علمی سنجی جهان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: نهادهای سنجش‌علم دنیا، در سال 2002 رتبه تولید علم را 48 عنوان کرده‌اند، در حالی که در سال 2012 این رتبه از 48 به 16 رسیده است.

وی افزود: هرچند در این چند سال اخیر ضریب رشد علمی کندتر شده است، اما بازهم رتبه رشد علمی ایران رتبه نخست جهان است.

رییس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به دستاوردهای مطرح شده توسط مراکز علمی جهان بیان کرد: در زمان رژیم پهلوی، جمعیت دانشجویان ایران 170 هزار نفر و آمار دانشجویان بانوی کشور، کمتر از 20 درصد بوده است، در حالی که امروز این آمار به 4 میلیون نفر رسیده و بیش از 60 درصد جمعیت دانشجویی ما را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان این که امروز پیچیده‌ترین جراحی‌ها در مراکز علمی و پزشکی ایران انجام می‌شود، گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ارائه اندیشه‌ای در عالم و پرورش انسان‌های مستحکمی است که امروز تاریخ را در جهان ورق می‌زنند.

ضرورت تبیین دستاوردهای نظام اسلامی در آستانه چهلمین سال انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تأکید کرد: منکر کمبودها و کاستی‌ها نیستیم، اما امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و ضروری است که به ابعاد ایجابی نظام اسلامی اشاره کنیم.

وی در رابطه با تولیدات علمی مراکز حوزوی بیان کرد: حدود 150هزار جلد کتاب توسط مراکز مختلف حوزه‌ای تولید شده است و 170 نشریه علمی پژوهشی و ترویجی در حوزه علمیه قم تولید می‌شود.

رییس جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که 270 گرایش علمی در متن حوزه و 400 رشته در المصطفی وجود دارد، مطرح کرد: پژوهشگاه بین المللی المصطفی مهمترین مرکز پژوهشی جامعه المصطفی است و بخشی از این تولیدات ناظر به خود انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: پدیده انقلاب اسلامی به عنوان سوژه باید مورد توجه بیشتر ما قرار گیرد، یکی از آثار مورد نظر برای رونمایی، اهدافی شناسایی شده‌ای است که در المصطفی در رابطه با انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

گفتنی است در پایان با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباسی از تمبر مخصوص و آثار پژوهشگاه جامعه المصطفی در موضوعات انقلاب اسلامی و امام و رهبری رونمایی شد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9

/876/پ201/ج

مهدی شاهی
ارسال نظرات